Creativii din publicitate copiaza din nou

Atunci cand bugetele de publicitate nu mai au atatea zerouri ca in anii trecuti, nici creativii nu mai fac reclame stralucite, am tot scris despre asta pe blog. Cand nu au idei, pur si simplu se „inspira” de la altii, sperand in prostia lor ca nimeni nu-si va da seama. Despre cum au „imprumutat” cei de la Romtelecom scena cu impartitul banilor din Familia Bundy si despre reclama Parizaki Ifantis care seamana izbitor cu Gummy Bear am scris.

De vreo luna se difuzeaza si la noi o reclama la noul Renault Master, probabil ati vazut-o, daca nu, aveti spotul mai jos:

Pentru cei care n-au inteles reclama, iata o traducere aproximativa: „Pentru cei care nu stau degeaba si beau cafele toata ziua, care-si folosesc mainile nu doar pentru a saluta, pentru aceia care nu cred ca ascutitoarea e o unealta, pentru aceia care muncesc nu doar se prefac, noul Renault Master”.

Pe youtube gasiti reclama tradusa in toate limbile pamantului, mai putin in romana desigur. Am vazut de mai multe ori spotul si constat o asemanare izbitoare cu o reclama ce s-a difuzat acum cativa ani in Romania, reclama Zaraza.

Acum cativa ani, Zaraza avea niste reclame extraordinare, iar textele erau de-a dreptul geniale: „Zaraza ii saluta pe toti cei care nu razuiesc etichete ca sa castige sepci, nu cauta lantisoare de aur in parizer, si nu au ca motto in viata zicala prost sa fii, noroc sa ai”.

Acum va intreb pe voi, nu vi se pare evidenta asemanarea textelor din cele doua reclame?

7 comments to Creativii din publicitate copiaza din nou

Leave a Reply