Sub sloganul Tot ce-i mai bun din Europa, tot ce-i mai bun din Romania, reclama promoveaza retailerul alimentar Lidl avandu-i ca personaje principale pe artistii Monica Davidescu si Aurelian Temisan. Spotul are scopul de a evidenția specificul produselor și al gastronomiei tarilor in care Lidl este prezent.
Tiganii vin dupa miros
Despre reclama Lidl au scris altii inaintea mea, mult mai bine decat as fi facut-o eu, de aceea i-am si mentionat in cadrul rubricii Cafeaua de luni dimineata.
Unii sunt in continuare nemultumiti ca in reclama Lidl, reprezentativ pt tara noastra este un grup de turisti care frig mici pe gratar si beau lapte in creierul muntilor si carora li se alatura niste dubiosi neingrijiti si nespalati, ca sa nu le zic tigani. Exista intr-adevar multe lucruri emblematice pentru Romania, care puteau fi folosite intr-un astfel de spot dar asta-i alta discutie. Sincer sa fiu m-as fi asteptat ca CNA s-o scoata de pe post.
Analizand cu atentie imaginile eu am retinut urmatorul lucru: Spania-portocale; Italia-ulei de masline si rosii; Franta-produse de panificatie si branzeturi; ROMANIA ?
Ce produse apar in cos la secunda 39 cand se face referire la Romania se poate vedea in poza din stanga. Un sana Pilos si o caserola de mici a unei firme de care nu a auzit nimeni. De cand a devenit Pilos un brand romanesc si de cand este el reprezentativ pentru tara noastra. De ce Pilos si nu Covalact sau Napolact. De ce micii aia din cos si nu altii? Lidl Romania, aveti legatura.
Sincera sa fiu mie imi place melodia din spot.
Au fost multe reactii vizavi de reclama Lidl dar nimeni nu a punctat pe produsele romanesti din cos, si aici trebuie sa recunosc ca i-ai prins cu mata-n sac.
Mi-a placut si chiar m-am simtit mandra atunci cand ai enumerat lactatele Covalact si Napolact, ca-s de la mine din Ardeal
In comentariile astea se discuta reclama in cel mai mic detaliu, insa oamenii la Tv nu cred ca apuca sa vada in fractiunea aia de secunda denumirile firmelor care apar pe produse, cel putin la iaurt si mici.
Reclamele in general nu sunt chiar atat de bine gandite, in ideea in care le criticam noi. Acum sincer … cred ca daca stai sa cauti, la fiecare reclama poti nascoci cate ceva … parerile sunt impartite. Singura chestie care mie nu mi se pare de bun gust sunt tiganii aia. Gestul poate e unul de apreciat, inlaturand discriminarea si promovand ideea de egalitate, insaaaaaaa ei nu fac nimic ca sa-si merite drepturile astea. PAREREA MEA
Trebuie, insa, felicitati pentru ceva.
!
Spre deosebire de MULTI altii, la ei se gaseste reclama pe youtube
Corect, aici si-au facut treaba.
Laptele Pilos e marca Albalact, am vazut eu pe cutii, insa branza, de ex, e facuta in Ungaria, daca nu ma insel. Deci isi are si nu-si are rostul in reclama.
Pentru un spot facut pentru romani si care are ca slogan Tot ce e mai bun din Romania m-as fi asteptat la niste branduri reprezentative totusi. Poate cer eu prea mult …
Brandurile reprezentative sunt mult mai scumpe decât laptele Pilos. Spre exemplu, Zuzu făcut de Albalact e aproape 4 lei, pe când Pilos făcut tot de Albalact e aproape 3 lei. Pentru supermarketul care și-a obișnuit clienții cu prețuri mai mici decât la Kaufland, Carrefour, Cora, Real e mai important prețul mic decât reprezentativitatea brandurilor. Pentru ei contează să fie ieftin și românesc, nu scump și reprezentativ. Clienții Lidl merg acolo pentru prețurile mici deși sortimentul e destul de redus, în loc să meargă la Real unde te sperii de prețuri deși ai de unde alege. Pur și simplu acesta e segmentul vizat de Lidl.
Mie personajele reprezentative pentru Romania nu-mi plac. Daca tot s-au dus pe pasuni intesate de turme de oi, puteau sa aleaga niste ciobani zdraveni imbracati corespunzator, nu ca niste oameni fara adapost. Dar, in fine, nu e o reclama turistica, e una cu target intern si vizeaza un anumit segment, cum a spus si TNH.
Asta e… Romania?