Facebook, reguli de bun simt

Nu sunt un expert Social Media, dar faptul ca lovesc in tastele astea de cativa ani, am fost content manager si unic moderator pe cateva forumuri cu mii de utilizatori activi, iar acum administrez un blog imi da dreptul sa-mi expun si eu parerea vis-a-vis de retelele de socializare din Romania. Astazi o sa vorbesc despre Facebook si am sa incerc sa punctez impreuna cu voi cateva reguli de bun simt.

Statistic vorbind, peste 4 milioane de romani au cont pe Facebook si in mare parte sunt pagini personale ale celor care au migrat de pe hi5 si Neogen. Spun asta pentru ca un procent destul de consistent au inteles gresit ce inseamna socializare pe Facebook. Mult zgomot, poze taguite care cersesc likeuri si comentarii, aplicatii inutile, jocuri, sondaje stupide si invitatii la evenimente care au loc la sute de km.

In urma cu 2 ani aveam aproximativ 500 de prieteni pe Facebook, acum am 80. Motivele care m-au determinat sa renunt la ei le-am expus mai sus. Daca si pe voi va deranjeaza aceste lucruri poate n-ar strica sa faceti putina curatenie in lista de prieteni.

Pornind de la articolul scris de Manafu ajungem la cea de-a doua categorie: paginile de brand. Cu totii avem preferinte atunci cand vine vorba de branduri si mare parte din cei care avem cont de Facebook am dat cel putin un like unei astfel de pagini, fie ca a fost vorba de un concurs, o aplicatie sau un like organic. Anul trecut era o isterie generala, se faceau clasamente si brandurile de top se intreceau in statistici vis-a-vis de numarul de fani. Anul acesta a aparut informatia soc: doar 1% (si un pic) dintre fanii unui mare brand pe Facebook interactioneaza cu acesta. Provocarea brandurilor in 2012 pare a fi cresterea interactiunii cu fanii si nu va fi usor pentru ca nu toate conturile sunt administrate de persoane care intr-adevar se pricep la asta.

Am lasat la urma categoria pagina de brand pentru blog. Sunt multi blogeri care pe langa contul personal de Facebook au creat si o pagina de brand pentru blog. Nu-i nimic rau in asta, atata timp cat se face o delimitare intre subiectele abordate.

Se intampla deseori sa fim prieteni cu o persoana si in acelasi timp sa ne placa si blogul pe care scrie, ocazie cu care devenim fani. Problema deranjanta intervine in momentul in care, atat pe pagina personala cat si pe pagina de brand gasim acelasi lucru, aceleasi link-uri, aceleasi discutii. X-ulescu si X-ulescu.ro au distribuit un link. Lui X-ulescu si lui X-ulescu.ro ii place un link, acelasi link, desigur.

Pe contul personal am doar prieteni pe care-i cunosc, rude, vecini, fosti colegi de scoala ori de servici sau oameni din online cu care colaborez la diferite proiecte. Pe pagina de brand a blogului sunt alti oameni, persoane pe care personal nu le cunosc, in schimb apreciaza cum scriu. De aceea mi se pare de bun simt sa nu-mi stresez fanii cu intamplari personale si prietenii cu articole de pe blog. Voi ce parere aveti?

8 comments to Facebook, reguli de bun simt

  • Mi se pare logic si normal ce ai scris tu. Cum insa eu am renuntat de mult la Facebook si Twitter, si alte retele sociale, nu imi pot da cu parerea.

  • Ai perfecta dreptate. Practic, un cititor poate sa nu iti fie prieten direct/apropiat si se intampla asta destul de des. Mi se pare normal sa postezi pe pagina “brandului” articole/intrebari etc. legate de blog, iar contul PERSONAL de facebook sa-l folosesti pentru a pastra legatura cu prietenii.

    Asta teoretic, pentru ca practic, multi refuza sa faca acest lucru si-si fac o pagina personala careia ii este atribuit un brand, din care va rezulta o “amestecatura”.

  • Salutare. Mă bag și eu în seamă deși nu am nici o treabă cu facebook. Dar sunt perfect de acord, făcând o extensie și în alte rețele de socializare sau, de ce nu grupuri de discuții.

    Nu mi se pare normal să arunci aceleași articole/preferințe la toată lumea, ci trebuie să fii selectiv.

    Bravo pentru articol. Ultima frază spune totul, poate ar trebui să o citească mai mulți.

  • Ardeleanca

    O da, asta cu Gigel si Gigel.ro au distribuit un link este cea mai des intalnita. Si aia cu lui Gigel ii place un link postat de Gigel.ro :) :)

  • Ai mare dreptate. Ar cam trebui sa facem curat prin Facebook si pe pagina de brand sa incercam sa interactionam cat mai mult cu fanii. Cu cat mai mult cu atat mai bine.

    Personal, ca si Makavelis, prefer Twitter deoarece acolo gasesc informatia mult mai usor si nu este atat de mult zgomot.

  • Ardeleanca

    A, si mi-am mai adus aminte ceva, noroc de Ciupanez.
    Nu pot sa-i suport pe cei care isi leaga contul de Twitter de cel de Facebook si posteaza automat pe ambele retele, fara a se gandi macar o clipa ca nu intereseaza pe nimeni discutiile pe care le poarta el/ea pe alta retea de socializare.

  • O abordare foarte buna! Este foarte enervant acest amalgam de tot ce vrei! Fiecare cu treaba lui…cine vrea blog si discutii despre nu se impiedica de jocuri, foto personale comentate, si tot ce se poate…si vice versa!

  • Ori ai tu comentatori de exceptie – in afara de mine – ori… doar mie imi e adresata postarea! :)
    98 la suta dintre bloggerii pe care ii am eu prieteni pe FB isi promoveaza scrierile si pe pagina blogului, si pe cea personala. Si nu mi se pare gresit. Pentru ca nu toti din lista de prieteni sunt si fani ai blogului. Dar, pot deveni! Iar pentru cei care vad amandoua “reclamele”, nu mi se pare ceva atat de… insuportabil sau deranjant…
    Eu, una, nu promovez o postare in acelasi moment prin amandoua mijloacele – ci la diferenta de timp, astfel incat link-ul sa “traiasca” mai mult. Prezentarea postarii e mereu diferita. In plus, in pagina personala se mai “intampla” si altele in afara de promovarea blogului.

Leave a Reply to MadMike Cancel reply