Este incredibil cum unii oameni, in special tineri, isi bat joc de singura cale de a cere ajutor specializat in cazul unui accident, de pilda. Un om moare in 3 minute din momentul in care a intrat in stop respirator. Cum e sa piarda ruda acestuia sansa de a-l salva pentru ca cineva abuzeaza de 112. Si gandeste-te ca in fiecare zi peste 20 de oameni sunt raniti grav.
Campania “O viata poate depinde de tine” a fost anuntata astazi dimineata de cel care ne-a dat SMURD, Raed Arafat, un om care merita – cred eu – tot respectul si admiratia.
Campania “O viata poate depinde de tine”, realizata de catre Asociatia React, a pornit de la o serie de statistici alarmante cum ar fi:
3 din 4 apeluri la 112 sunt false urgente: 73% din totalul apelurilor inregistrate in perioada ianuarie-august 2011 sunt, practic, apeluri facute in joaca sau accidental de catre cei care suna, doar 27% sunt apeluri reale;
La serviciul de urgenta 112, se inregistreaza peste 2000 apeluri/ ora; 60% din totalul apelurilor reale solicita interventia echipajelor medicale de urgenta;
Orice apel fals inregistrat la 112 poate intarzia sau chiar determina moartea unei persoane care are nevoie reala de ajutor: in 2010, s-au inregistrat 8477 de victime grav ranite in accidente de masina (23 de oameni raniti grav/ zi);
In ceea ce priveste masurile de prim ajutor, acestea “pot face diferenta intre viata si moarte”: dureaza 3 minute ca o persoana aflata in stop respirator sa moara, 5 minute pana la sosirea ambulantei si mai putin de 1 minut pana la deschiderea cailor aeriene printr-o manevra de prim ajutor.
Materialele de promovare, inclusiv spoturile si site-ul, au fost asigurate de Vodafone, iar televiziunile vor acorda spatiu gratuit. Mai multe detalii gasiti pe Salvez.ro
Indiferenta si prostia unora costa viata altora.
Cred ca este nevoie de o astfel de atentionare.
Cele mai reuşite campanii de publicitate sunt cele sociale, şi asta pentru că agenţiile de publicitate nu sunt stresate de partea comercială a produsului şi nu sunt presate de cei care comandă o campanie. În aceste campanii, agenţiile îşi pot pune în valoare cel mai bine partea creativă.
Si in cazul asta a iesit bine
In primul rand, este oribil faptul ca unii oameni se gandesc sa se joace cu asa ceva. Cred ca sunt n variante si alternative sa faci “baza” daca chiar iti arde. Dar sunand la 112 deja se trece peste toate limitele. In al doilea rand, este totusi frumos ca cineva s-a gandit la o astfel de campanie.
[...]Au mai scris despre asta si: Reclame Tv D-petre M`nealui [...]