Am un prieten in Timisoara care este web designer si in timpul liber isi rotunjeste veniturile facand site-uri pentru diferite firme mici si mijlocii. Are un portofoliu impresionant, face la cerere chiar si magazine online. Anul acesta s-a hotarat sa investeasca in imaginea brandului sau, asa ca primul lucru pe care l-a facut a fost sa-si inscriptioneze masina. Urmatorul pas, participarea la targuri si expozitii. Urmatorii pasi dar si cateva strategii de marketing pe care le-ar putea implementa, asteapta de la noi.
Doua poze:
Desi a investit ceva timp si bani, efectele nu sunt chiar cele pe care le astepta, asa ca ar dori cateva sfaturi, sugestii, recomandari.
In primul caz, “succesul” este destul de mic spre zero (o fi din cauza ca sunt zeci-sute de masini inscriptionate cu ferestre termopan sau mesaje de la firme corporate) insa in al 2-lea caz, la prezentarile la care merg, pot spune ca reclama a vorbit in numele meu, si a spus totul, uneori chiar si de la o distanta mai mare.
M-ar interesa de la cititorii tai urmatoarele:
- care este reclama sau forma de reclama pe care ei ar “consuma-o” fara a parea agresiva? Internet, radio, tv, meshe, roll-upuri …
- pozitionare, zona, mesajul transmis, culori.
Acestea fiind spuse, daca voi ati fi in locul lui, cum v-ati promova?
Imi place mesajul: Un site este o necesitate, nu un lux!
Care este bugetul de publicitate de care dispune amicul asta al tau?
Bugetul… cat ma tine buzunarul. Dar mai importanta este viziunea. Daca eu cred ca o anumita reclama funcioneaza, o sa o aplic. Bineinteles, ca nu am inca bugetul unor reclame televizate sau meshe pe blocuri. Sumele sunt exorbitante. Si nu stiu daca vor avea efectul dorit.
Prin efect dorit inteleg:
Suma investita in publicitate = 50-70% din veniturile ne-publicitare.
Din veniturile din reclama, cca 100% devin investite in reclama…
Poate gresesc, sau poate trebuie imbunatatit ceva…
Am aceeasi pb si eu dar in alt domeniu. M-am gandit sa-mi promovez serviciile mai mult pe internet, vad ca rezultatele sunt mai bune, cel putin aparent…
Poate reusim aici, impreuna, sa gasim raspunsuri la problemele voastre.
Hmm chiar ca e o problema, dar cred ca rezolvarea este tot internetul…
Ce faci cand ai nevoie de ceva in ziua de azi?
Dai un search pe google in cele mai multe cazuri!
Daca vrea pe plan local, nu stiu ce sa zic… lumea, adica eu nu prea ma uit dupa reclamele de pe blocuri, stalpi, si altele poate altii se uita mie mi se pare pierdere de vreme!
Scuze pentru intarzierea cu care vine raspunsul meu, dar la mine in Ardeal am avut ceva probleme cu furnizorii de internet locali.
Una din metodele de promovare online, foarte accesibila si cu efecte imediate ar fi Google Adwords. O astfel de campanie iti va aduce clienti targetati dar si expunere gratuita. Stie toata lumea ca pe siteurile din .ro vizitatorii nu prea dau click pe reclame. Cei care o vor face sunt clienti siguri. In plus, tu nu vei plati decat la CPC (cost per click).
Carti de vizita si tricouri personalizate … daca imi mai vin si alte solutii revin cu un mesaj.
Succes.
O sa zici ca-s paranoia la ce iti spun acum, dar intr-un fel, trebuie sa ma crezi ce zic, ca mi-a povestit treaba asta cineva direct implicat.
Asa ca povestea este asta:
Avem 2 firme din aceiasi zona care sunt producatori de “iaurt”
Firma A, isi cumpara prin adwords, 10.000 de afisari si 3000 de clickuri, cu filtre pentru clientii targetati.
Firma B, apeleaza la o firma specializata de seo, care nu stiu cum, au niste useri, care vad reclama, si dau click pe ea doar din dragul de a-i irosi firmei A campania.
Firma A, a primit zeci/sute/mii de clicuri si afisari, si ..cu succesul minimalizat.
Cred ca am spus cam tot si daca lasati imaginatia sa curga, va dati seama ca nici firma A nici firma B nu au clientii targetati..
Eu cu adwords sunt lecuit. Se povesteste undeva pe un forum, ca se doreste integrarea unui nou filtru – astfel incat reclama firmei A sa nu fie afisata concurentilor cu profil similar, adica firmei B. Insa problema apare la userii care vad reclama, si cocheteaza cu firma B, care nu pot fi filtrati..
Asa ca..adwords nu e o solutie f. ok.
Tricouri, carti de vizita, cani, bichete, pixuri etc..au o pondere in publicitate f. mica…
Clientii trebuie gasiti altfel..
(totul este exemplificat, nu am vrut sa dau relatii despre produsele si firmele implicate)
Ok, n-am stiut ca se practica astfel de chestii.
Reclama pe facebook ai incercat? Am inteles ca sunt acolo niste filtre si poti face setari astfel incat sa apara reclama ta in functie de varsta, geolocatie ..
Ai idee cat costa sa inchiriezi un spatiu de reclama intr-o revista de business care apare bilunar sau lunar? Poti incerca sa inchiriezi un spatiu re reclama intr-un ziar local care apare saptamanal de exemplu. Nu stiu care sunt costurile dar merita incercat.
Da, pe Facebook am reclama. Am filtre sa afiseze reclama doar la 50 Mile de Timisoara.
Reclama este vazuta zilnic de vreo 25.000 oameni targhetati, si am in jur de 10 clickuri pe zi de-acolo.
Clickuri – dar NU clienti.
In presa scrisa am cumparat f. multe reclame la cotidiene locale. Nici macar 1 telefon nu am primit. Si sunt foarte scumpe reclamele in presa scrisa, in functie de dimensiuni. Eu am ales o dimensiune medie (nici mare, nici mica) .
In presa online am cumparat frecvent reclama dar voi renunta si acolo.
Ultima reclama care am cumparat-o (se poate vedea pe http://www.opiniatimisoarei.ro chiar pe prima pagina in header – aia cu http://www.erobu.eu) – va expira pe 5 februarie..
De-acolo, desi ei au 8000-10000 vizitatori unici pe zi, am primit in jur de 20-25 de clikuri pe TOATA campania, dar niciun client..
La facebook, nu o sa renunt, pentru ca acolo este f. ieftin (undeva pana la 1 leu pe click)
Deci:
- presa scrisa – cade
- presa online – cade
Gandeste-te ca inainte de a apela la https://reclame-tv.ro am incercat destul de multe variante. Si am facut si un micut studiu, intre concurentii mei locali, sunt cel mai ieftin, si serviciile sunt impecabile – astfel ca 100 % din clientii mei sunt multumiti. Pe situl meu anterior aveam si feedbakuri de la ei, dar..am pierdut baza de date
Mai astept idei.
Iti multumesc ca ma ajuti, si te rog sa nu te opresti. Doar discutand pe aceasta tema ajungem sa soatem la iveala lucruri f. utile!
@Emi, un client multumit este cea mai buna reclama. De aceea iti sugerez sa mergi pe Facebook si sa-ti faci pagina de brand pentru site-ul tau. O personalizezi frumos dupa care trimiti mail-uri la toti clientii carora le-ai facu site, pe care i-ai ajutat cu un logo sau un banner sau care au cumparat gazduire pe server de la tine si care au cont de Facebook. Daca au fost multumiti de serviciile tale vor da Like la pagina ta si in felul acesta obtii mai multa vizibilitate si reclama sincera, in mod gratuit.
Not bad – insa nu toti clientii mei au cont pe facebook. Si este o solutie si ce spui tu.
Dar tot nu ajung la 100 % dintr-o promovare calumea.
Cred ca solutia ta, ma ajuta pe termen scurt, sa fac rost de niste clienti noi. Dar o sa fac treaba asta!
Oricum, mai astept idei.
Cand te hotarasti sa-ti faci pagina de brand sa ma anunti. O facem impreuna
Pai stai pe pozitii! Ca maine am un examen si duminica sau sambata seara, ne apucam de treaba!
– m-am bagat si la o politehnica..sa fie) 
(PS – nu stiu daca stiai, dar sunt la a 3-a facultate
In dreptul proverbului “omul cat traieste invata” ar trebui sa puna poza ta
Nu stiu daca sa rad sau sa plang!
Citesc aici cuvinte ca “brand, targetati, expunere, mai importanta este viziunea” – pe scurt, cum zice americanu’ bullshit!
Banner-ul ala zice ceva de “460 RON”?
Ce e ala RON? Daca scoti o hartie de un LEU din buzunar nu o sa gasesti pe ea scris RON!
Daca nici pretul nu este trecut corect… mai vrei si banii mei?
Sloganul ala cu necesitatea si luxul e varza, drept urmare nu atrage pe nimeni.
E plin de meseriasi care “fac” web design iar scuza lor e ca desi folosesc cuvinte sforaitoare, nu-i intelege lumea.
P.S Asta e critica constructiva!
Multumim pentru critica constructiva Adi.
Acum fii bun si revino cu un mesaj in care sa-i spui omului cum ai proceda tu. Ce culori ai folosi pentru banner, ce ai modifica la slogan …
Cred ca in unele cazuri ai dreptate..o fi critica constructiva.
Dar clientul meu nu este omul care cumpara tigari cu lei, ci este omul (persoana juridica) care plateste cu roni.
“brand, targetati, expunere, mai importanta este viziunea” – NU este bullshit. Esti probabil prea sceptic in ceea ce priveste dedicarea mea in jobul de fata, si probabil ca nu stiu eu sa le “fac” pe toate, insa la acest aspect, te-as invita sa revii dupa ce fac ceea ce a zis Costy, sa imi fac pagina pe FB si sa imi invit clientii sa dea un feedback, pozitiv sau negativ. (desi numai prin faptul ca unii imi sunt clienti de peste 7-8 ani de zile, si nu au migrat in alta parte, cred ca asta spune ceva)
In legatura cu sloganul, nu stiu ce te-ar putea deranja la el. Nu este nici pt destepti si nici pentru prosti. Este mesajul transmis de mine, pentru aceia care au sau n-au site, adica pentru consumatorii reali de internet.
Cred ca esti rautacios cu firmele mici, care crezi ca au profilul romanului de “tunar” si “tepar” dar fara sa le acorzi nicio sansa.
Departe de mine ideea de a te jigni, sau supara, dar in toate “criticile constructive” nu ai venit cu o solutie.
(eu asta inteleg prin critica constructiva:
- ba, vezi ca ai pantofi galbeni.
Solutia: nu te prinde culoarea, si ia-ti albastri)
Da-mi si niste solutii!
Cu fiecare reply, care mai de care mai constructiv, ajung mai aproape de niste informatii, care o sa le pun in practica, mai mult sau mai putin, dar vor fi considerate sfaturi utile.