Noul Rom, fara senzatii romanesti

Luna octombrie a adus pe micile ecrane poate cea mai controversata reclama tv din ultimii ani. Ma refer la reclama ROM, mai exact la Noul ROM, cel cu spirit american, ca sa nu ne mai fie rusine ca suntem romani cand iesim peste granita. Ce s-a intamplat cu ROM cel Mare? Dar cu ROM cel romanesc?

Batonul de ciocolata ROM, cel care ne-a oferit senzatii tari romanesti inca de la 1964, si-a schimbat brusc directia si a trecut pe varianta americana.Rebranding?
Dupa aproape 50 de ani, timp in care nu au schimbat niciodata ambalajul, au simtit nevoia de rebranduire? Unii spun ca a fost doar o strategie de marketing, nu stiu, vom vedea. Desi reclama ruleaza de aproape o saptamana, in magazine nu a aparut inca noul Rom. Oare de ce?
Despre noua reclama Rom nu am nici un comentariu de facut.

Pana la urma, oricare ar fi fost intentia celor de la ROM, rebranduire, strategie de marketing… a functionat. Poate scopul campaniei nici nu a fost sa vanda, ci sa genereze awareness. Lumea vorbeste, se fac petitii pentru reintroducerea vechiului ambalaj, ce mai, a renascut patriotismul in noi. Si pe buna dreptate.

22 comments to Noul Rom, fara senzatii romanesti

  • Octav

    Am si eu o parere despre aceasta reclama.
    Daca vor schimba ambalajul (varianta in care eu nu cred) va fi o imensa greseala de marketing.
    Hai sa analizam perioada prin care trecem: o sa ma iau exemplu pe mine si o sa va spun doar atat: ma aflam intr-un supermarket cautand la raft un produs extrem de comun – o sticla de ulei de floarea soarelui. M-am uitat pe toate etichetele sa vad unde este facut. Ce credeti?? stupoare…toate cele aflate pe raft la loc vizibil, si pe care noi le stim pentru ca am fost infestati cu reclame sunt fabricate in Ungaria. Va invit pe toti sa cititi o eticheta de ulei, si sa imi spuneti care mai este PRODUS (nu distribuit) in Romania. Eu pana la urma am gasit unul, de care nu am auzit in viata mea, dar pe care l-am cumparat. De ce? Pentru ca daca am face cu totii la fel, si cu toate produsele, poate nu am mai fi in aceasta situatie (stiti voi la care ma refer).

    Revenind la ROM cel ROMANESC, schimbarea ambalajului m-ar face probabil sa nu mai citesc numele producatoului, si nu va mai crea dorinta la a-l alege de e raft…pur si simplu pentru ca nu este romanesc..NA! neuronii mei vor face CLICK! in momentul vizualizarii steagului american, si imi vor spune NU cumpara! stimuleaza producatorul roman!!
    Si stiti care este paradoxul? – am impresia ca aceasta ciocolata chiar este produsa in Romania – insa greseala de marketing pe care sper sa nu o faca ma va face sa evit pe viitor acest produs.

    Ca sa concluzionez: sper din tot sufletul ca acest „rebranding” este doar un „teaser”, folosit pentru a reimprospata imaginea ROM care nu a mai apasat in ultima perioada pe pedala de „branding”.

    Toate bune, pana cand vedem despre ce este vorba cu adevarat.

  • admin

    La fel ca si tine, inca nu ma pronunt. Astept mai intai sa vad daca apare in magazine ciocolata Rom in noul ambalaj. Apoi astept de la voi reactii si comentarii.

  • gresit, exista in hipermarket de vreo 2 zile cu noul ambalaj.ba chiar au si promoteri si plasare secundara, nu doar la raft.

  • Octav

    mda…daca e adevarat, mi se pare o greseala. Poate totusi au facut research-uri serioase si au concluzionat asta.

    Totusi – mare dezamagire din partea mea 🙁 – din ce in ce mai tare se duc la vale valorile romanesti…traiasca VISUL AMERICAN – ca ala romanesc e mort

  • Ana

    Exista in hipermarketuri de doua saptamani aproape. Eu l-am vazut prima data martea sau lunea trecuta in Auchan Titan si la doua zile mai tarziu in cora, inainte sa aud ceva despre asta pe net. Si mai era si un tip cu un joben decorat cu steagul american, care impartea pliante pe care nu stiu ce scria, ca m-am ferit sa iau. Ah, si avea un tricou cu ceva de genu’ „fetele, o ciocolata?” Vai, sa-mi trag caramizi in cap!

  • Laura

    am vazut noul rom in magazine, am vazut tot ce se putea vedea si citi pe net, motiv pt care le urez…

  • Octav

    ok. foarte proasta imaginea. Nu imi vine sa cred ca aceasta campanie a fost acceptata de beneficiar, si s-au mai platit si bani pe ea. Daca ma uit pe site-ul lor, tot ce vad acolo ma enerveaza. De la vulturul american cu Rom in cioc si pana la dobitocul din spotul tv care are o fata cel putin spus nepotrivita.

    Sper totusi sa fi avut dreptate in primul post. Nu se poate ca cineva sa fi facut un research de unde sa reiasa ca piata tinta doreste schimbarea ambalajuilui. M-am uitat si pe alt site de specialitate, si pe comentariile facute direct pe site-ul lor. Nu am gasit nici macar 1 care sa fie favorabil.

    Cred ca nu am auzit inca tot de la aceasta campanie. Eu ma astept totusi sa iasa ceva inteligent din mintea tuturor celor care au participat la rebranding-ul asta.

  • topbobi

    nu este decat o campanie (jegoasa dupa parerea mea) a celor de la McCann pentru un rebrand al romului care o sa ramana cum il stiam noi… au atins o coarda sensibila si au atins bine 🙂

  • admin

    Pai asta intrebam si eu: strategie sau rebranding?
    Unii spun ca noul Rom a aparut deja in magazine cu ambalajul schimbat.

  • adina

    Eu oricum nu voi mai cumpara Niciodata !!! acest produs indiferent de ce strategie au vrut sa adopte, chiar si in gluma mi se pare foarte jignitor!!! Eu sunt ROMANCA si ma mandresc!

  • petrisor

    eu unu nu o sa mai cumpar porcaria asta pana nu revine la vechiul ambalaj! Nu stiu ce a fost in capul lor! O sa falimenteze curand cu asta.

  • sa revina de graba la noul ambalaj!! sunt idioti?
    nu pot sa cred, eu nu mai cumpar!!!

  • andreea

    „ca sa o poti manca peste tot si sa fi mandru” ?? o porcarie..pe mine m-a socat cand am vazut reclama asta.sa revina la vechiul ambalaj si la vechea reclama”senzatii tari..ROManesti” ! cred ca asta vrea toata lumeA

  • Raluca

    daca intrati pe noulrom.ro, a mai aparut o reclama, tot cu tipu’ asta. check it out 😀 good news

  • Ana

    S-a revenit la vechiul ambalaj (a se vedea romautentic.ro)

    Cat despre „cu steagul american… sa poti manca peste tot si sa fii mandru”… as fi vrut sa vad cum se aplica asta in Afghanistan, Coreea de Nord, Cuba 😀

  • yyducu

    Intradevar, good news, noulrom cu spiritul blablabla, is broke. I don`t know daca vor mai recupera 20% dintre customers, however, ma bucur to see ca our people mai are some reactions atunci cand este calcat pe … Am scris asa ca sa fiu in ton cu hibridul (monstrul ?) scos de astia.

  • Geniu in carne si oase

    In caz ca nu v-ati dat seama este doar o strategie prin care se vizeaza trezirea spiritului patriotic in romani. Este o reclama si o campanie geniala, din punctul meu de vedere. Or sa fie pe rafturi batonul rom cu steag tricolor si batonul rom cu steag american… o sa va las pe voi sa ghiciti care dintre cele doua se va vinde extrem de bine de pe urma reclamei 🙂

  • Cehy

    A fost vorba doar de reclama.Multi au vorbit despre acest lucru, si-au dat cu parerea si au criticat aceasta decizie, iar pentru ei a fost numai de bine.Si reclama negativa e tot reclama.

  • Lasand la o parte reclama….nici ciocolata nu mai are gustul ala autentic de care eram indragostita cand eram mica! Nici ciocola nici reclama de calitate!

  • Nu o sa fac un comentariu original, e mult mai de efect sa dau in citat un comentariu la o reclama mai veche, tot a lor: „Daca pana acum reclamele anterioare se bazau exclusiv pe comparatiile din Epoca de Aur, acuma incep sa reprezinte realitatea ce ne inconjoara. Aceasta reclama parca descrie perfect Romania!”

    Sloganul lor de atunci: „Senzatii tari. Romanesti”
    Sloganul lor de azi: „Senzatiile tari trezesc Romania”
    Cu alte cuvinte, nu se dezmint, DAR:

    tinand cont de cele citate mai sus, nu va clipoceste nici un beculet?

    1-A fost o „pacaleala” strategie de marketing isteata (in afara de reclama si cooptarea publicului-tinta la proiectul lor, nimic faptic nu se intampla)

    2-Asemanarea cu viata politico-sociala e izbitoare: oare politicienii nostri de azi nu au si ei baieti iscusiti (poate aceiasi?) care sa ne coopteze involuntar la „proiectul lor social”? Semne sunt ca, in ciuda agitatiei si a amenintarilor, joaca de-a puterea rea si opozitia inversunata pare a nu fi decat… o asemenea strategie de marketing.

    Ce ziceti? Nivel micro – ciocolata Rom (un nume simbolic? al proiectului)
    Respectiv nivel macro – Rom-ania in ansamblu

    Marketing de… tara, ha?

  • avemblog.net

    Noul Rom, fara senzatii romanesti | Reclame TV…

    Reclama la Noul ROM a starnit controverse pe internet. Ce s-a intamplat cu ROM cel Mare? Dar cu ROM cel romanesc? Strategie de marketing sau rebranduire?…

  • […] creativi 17 noiembrie 2011 Lasa un comentariu   Anul trecut prin octombrie ne-a oferit senzatii tari romanesti, atat de tari incat a renascut patriotismul in noi. Nu a fost rebranding asa cum s-a crezut la […]

Leave a Reply