Nu mai este un secret pentru nimeni ca oamenii din agentiile de publicitate se folosesc de orice pentru ca produsul promovat de ei sa aiba vizibilitate si sa ramana adanc intiparit in memoria privitorului. Imi aduc aminte ca anul trecut se difuza pe toate posturile tv reclama la cafeaua Jacobs si atunci ma intrebam intr-un articol daca este sau nu imorala. Pana la urma cei de la CNA au oprit difuzarea ei.
De cateva zile a aparut o reclama la Eugenia. Nu stiu cati dintre voi ati vazut-o sau o veti mai vedea, asa ca o pun aici si apoi comentam. Spun ca probabil n-o s-o mai vedeti pentru ca, mai devreme sau mai tarziu CNA-ul se va autosesiza, n-am nici o indoiala. Nu spun ca reclama este proasta, sa nu fiu inteles gresit, vreau doar sa subliniez atitudinea nepotrivita, in raport cu varsta, a personajului feminin care promoveaza Eugenia.
Trecem rapid peste faptul ca in primele imagini apar niste adolescenti care se dau cu skateboardurile pe holul unei institutii de invatamant. Acest prim cadru induce telespectatorului ideea de permisivitate neresponsabilă, în care copiii pot face ce vor la şcoală, fără a fi îngrădiţi de nici un fel de norme sociale sau morale. Ca o paranteza, ar fi interesant de stiut care a fost promovabilitatea la bacalaureat in colegiul in care s-a filmat reclama Eugenia, dar asta-i alta discutie.
Dupa galagia pe care o fac copiii intelegem ca este pauza mare. De obicei acesta este momentul in care elevii isi desfac pachetelul, savurand bunatatile strecurate de parinti in ghiozdan.
Un baietel de vreo 11-12 ani cu frizura rebela si camasa scoasa din pantaloni, scoate din buzunar un pachet de Eugenia, il desface si cand se pregatea sa muste … o vede pe EA. Imaginile sunt prezentate „cu incetinitorul” in timp ce in cadru apare cea mai populara fata din scoala. Fetita, prezentata ca o domnisoara, desi este vizibil ca a fost machiata si fardata excesiv tocmai pentru a i se ascunde varsta, intr-o fusta scurta, camasa desfacuta la gat si manecile suflecate, se opreste in dreptul baietelului ramas hipnotizat cu eugenia in gura. Urmeaza momentul culminant care este usor interpretabil, de aceea prefer sa fiu rezervat.
Spre final mi-a mai atras atentia scena in care colegii baietelului imita gestul in speranta ca vor avea parte de aceleasi emotii originale. Stupoare, desi este vorba de acelasi produs, fata nu mai doreste sa repete experienta. Ce sa inteleg eu de aici, ca a fost dezamagita de gust?
Am vazut reclama acum o seara sau doua, si primul gand al meu a fost o intrebare:
„pana unde pot merge unii cu manipularea?” Si pana la urma, ce este o reclama ce se vinde daca nu un fel de manipulare?
In fine. Referitor la reclama in sine, nu vad de ce Eugenia ar avea nevoie de reclama, acest produs este un brand, cine nu a auzit de Eugenia?
Referitor la intrebarea ta: „de ce Eugenia ar avea nevoie de reclama?” pot sa-ti raspund tot cu o intrebare: „De ce ar mai avea nevoie Coca Cola de reclama?”. Este un brand cunoscut de toata lumea, nu?
Din pacate pentru ei si din fericire pentru noi consumatorii, pentru fiecare produs exista o alternativa, se numeste concurenta. Daca Coca Cola ar lasa garda jos si nu ar mai investi in reclame, Pepsi ar veni tare din urma si ar castiga din cota de piata.
Revenind la Eugenia si acest produs are concurenta pe piata din Romania. Ma refer aici la Cremita care in ultimii ani a investit puternic in publicitate.
Ai perfecta dreptate referitor la concurenta intre „branduri” si de ce au nevoie de reclame.
Cele doua marci rominesti Eugenia si Cremita au investit prost in publicitate, ambele au scos pe piata 2 reclame una mai proasta ca cealalata.
Reclama Cremita este chiar amuzanta si au incercat sa se pozitioneze pe piata folosindu-se de „biscuitul asta lunguiet e mai fraged si crema e mai buna”.
In reclama Eugenia varsta actorilor este prea frageda pentru astfel de scene. Inteleg ca nu puteau folosi nici adolescenti pentru ca nu ei sunt targetul, acestia mananca fast food nu Eugenia, dar totusi …
Ma gandesc ca pustii de 12 ani apreciaza altfel decat noi aceasta reclama.
Reclama are o tenta amuzanta dar era mult mai buna daca se foloseau elevi de liceu. Copiii de 12 ani nu prea au ce sa inteleaga din reclama asta.
Cum am spus si putin mai sus, elevii de liceu nu manaca Eugenia in pauze, deci nu sunt in target 🙂
Mda…ideea e destul de proasta iar mesajul este unul la fel de prost. intr-adevar poate fi atractiva pt copii, insa nu intr-un mod pozitiv.Si mai rau este faptul ca ei nu-si dau seama de asta. Ce pot inva ei de aici….cum sa se comporte in pauza mare, cum sa se imbrace, cum sa filtreze, cum sa fie smecheri? Pai altceva nu au ce…
Parca ii si vad prin scoli repetant faza din reclama. Si ne indrebam de unde stiu, vad si fac atatea chestii nepotrivite pt varsta lor…
Probabil ca o sa dispara reclama, cel putin asa ar trebui
N-am nici cea mai mica indoiala ca in scoli, in pauza mare baietii stau cu Eugenia in gura si asteapta sa traiasca emotii originale 🙂
Ai verificat cumva scolile si ai vazut asta?
Pe mine m-a terminat privirea de vampa a fetei! Adica… e o copila… si e deja experta si trecuta prin viata! Si asta pare a fi o chestie super tare!
Ufff… nu prea ma incanta… Si nu stiu daca, la 28 de ani sa ma consider invechita sau sa-mi fac griji pentru felul in care va fi fata mea peste zece ani…
In alta ordine de idei – si reclamele Cremita mi se par stupide. Insa, un lucru reiese clar din ele. Se refera la eugenii si vorbesc despre acestea dintr-o pozitie superioara. Numai ca… originalul si originalitatea n-au dat roade acum – iar reclama la Eugenia nu e un raspuns. Cel putin, nu unul inteligent.
Cum iti permiti sa spui despre un copil ca are privire de vampa,ca e deja experta?!!!!!O cunosti??????SA-TI FIE RUSINE !!
Trebuie sa cunosc persoana ca sa vorbesc despre o privire? Si – in plus, nu asta era si ideea reclamei? Fata a jucat foarte bine – dar, asta n-o face inger.
Sa-mi fie rusine? Sa-mi fie… Nu stiu cum ar trebui sa le fie celor care folosesc copii in astfel de contexte.
Hi hi! Mi-a trecut prin minte un scenariu de reclama fara pic de erotism. Se apropie postul. Iar Eugenia are un avantaj in fata Cremita. Pentru ca, o avea ea crema mai putin buna – dar e, per total, o gustare de post. Cremita – nu. Cred ca daca se luau in calcul postitorii, iesea un target mai sigur decat acela al copiilor de 12 ani! 🙂
Buna si o reclama la un produs „de post”, numai sa n-o dea in bara asa cum au facut-o in postul Pastelui cei de la pateul vegetal Mandy.
Prejudecati romanesti. In america e mult mai mult dezmat in scoli si uite cat de bine o duc. E drept ca acolo mai vine din cand in cand cate unul cu un AK47 si extermina jumatate din liceu…
Iti dai seama ce senzatii a trait ala micu’? 😀
Este o reclama scandaloasa si numai la biscuiti nu le sta gindul copiilor. Lucrez cu scolari si unele fetite, ca si cea din reclama sint exclusiv preocupate de tot ce are tenta erotica.
De ce ar trebui un copil sa fie sexi? de ce gesturile fetitelor trebuie sa duca pe oricine le priveste la filme imaginare cu tenta sexuala????
Sa nu ne mai miram de consecinte si copilaria furata prin astfel de reclame si nu numai!!!!!!!!!!
ELY…MAI UITAT-TE LA PRIVIREA FETITEI SI FII SINCERA CU TINE. CHIAR NU VEZI CE STUDIATA ESTE ATITUDINEA? Ti se pare ca e plina de inocenta si de dulceata unui copil??
E bine ca avem CNA…isi face treaba grozav!!!
Nutica iti inteleg supararea. Simt ca ai o viata chinuita. Spune-mi si mie te rog ce senzatii ai cand mergi in fiecare zi cu maimutica la gradi? E greu sa compari o broscuta cu o papusa Barbie. Nu te termina privirea inocenta a broscutei tale ?
In USA capul rautatilor in materie de manipulare a fost nepotul lui Freud pe nume Eduard Bernays.
http://en.wikipedia.org/wiki/Edward_Bernays
El le-a distus linistea americanilor si a nascut un rau fara margini in viata omului mediu ca o cutie a Pandorei plina de imagini josnice. Cartea lui de capatii a stat pe masa lui Goebels. Da, este adevarat ceea ce cititi! Spurcatul asta traieste si azi in mintile celor ce au facut aceasta reclama. El a lucrat intens cu psihologi si a avut elita financiara de partea lui.
Cel mai trist cum despre reclama asta e sa citesti comentariile pozitive pe alte bloguri ale celor care cauta noul cu orice pret. Cel mai trist este noul care distruge viata sociala si fura inocenta copilariei.
doamne ce minti inchise pot sa aiba unii oameni. copii aceia au aproximativ 12 ani nu 5 si nu mi se pare asa erotica.
Noi la 12 ani ne jucam provocari pe sarutat cu limba fara limba french etc, si am iesit foarte bine (cel putin asa sper).
Adica anul trecut, nu? Pentru ca tu ai 13 ani 🙂
Observ ca sunt cativa care ataca pe aici pe cei care spun ca reclama nu inspira ceva bun! Sa si justifice ce are bun(educativ fiind vorba de niste copii) reclama, daca tot isi dau cu parerea….
[…] care incearca o pozitionare venind cu propuneri alternative pentru gustarea din pauze. Despre reclama la Eugenia am scris, nu are rost s-o iau de la […]
[…] Aceeasi presimtire am avut-o anul trecut in cazul Jacobs Kronung si nu m-am inselat. Ca sa nu mai pomenesc de reclama Eugenia. […]
[…] cititorilor mei si al prietenilor din blogroll : Teo Negura, V.O Sarb, Razvan Mateescu, Schtiel, Reclame TV, Mnealui, AdrianK, Alicee, Anghel Daniel, GiacomO, Bucurion, Theo, Daniel Botea, My life in few […]